Retur och reklamation

Vi på INF vill självklart att du som kund ska vara helt nöjd med ditt köp och dina varor. Därför erbjuder vi alltid öppet köp och ångerrätt i 90 dagar från det att du tagit emot varan.

Ångerrätt

Vi erbjuder 90 dagars öppet köp på oskadda och oanvända produkter. Observera att produkten och dess förpackning måste vara i nyskick när du returnerar varan. Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt och förpackning.

Så här returnerar du en vara:

  • Meddela oss via ett mail till [email protected] att du ångrar ditt köp. I meddelandet är det viktigt att ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgår tydligt. Vi försöker alltid svara inom 24 timmar. 
  • Du kommer snart motta ett svarsmail med en bifogad retursedel och returformulär för utskrift. Vänligen fyll i returformuläret och lägg ned tillsammans med det du ska returnera.
  • Det är ditt ansvar att se till att produkten är välpaketerad, oanvänd och oskadd vid retur. Det är viktigt att produkten skickas tillbaka i sin originalförpackning tillsammans med alla tillhörande delar och bruksanvisning.
  • Använd gärna samma emballage vid retur som när varan levererades då det är inom dessa mått retursedeln gäller. Se till att retursedeln är ordentligt fastklistrad eller tejpad på paketet och lämna in det till ditt postombud. Spara alltid kvittot från postombudet på att du har skickat din retur.
  • Vänligen returnera produkten så snart som möjligt men senast inom 90 dagar.
  • Återbetalning sker på samma sätt som när du genomförde din betalning.

Ångerrätten gäller ej vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig som konsument.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig som konsument.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

Läs mer om den lagstiftade ångerrätten här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan de skickas ut för leverans. Skulle du trots detta få en skadad eller felexpedierad vara åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Så här reklamerar du en vara:

  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Detta gör du genom att skicka ett meddelande till [email protected]. Vänligen ange ditt namn, din adress, din e-postadress, ditt ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga även bild eller video som tydligt visar defekten.
  • Det är viktigt att du skickar ett meddelande till oss omedelbart efter att defekten har upptäckts. Vi försöker alltid svara inom 24 timmar. 
  • Vid de fall där vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Jag vill avbryta min order. Hur gör jag?

  • Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på [email protected] och meddela oss att du ångrar din order samt uppge ditt ordernummer. Om din vara ännu inte hunnit packas och lämna lagret makuleras din order. Vi har en krediteringstid på ca 7 arbetsdagar för återbetalning om din beställning redan är betald.
  • Om din vara redan har hunnit packas och lämna lagret kan vi tyvärr inte stoppa den. Om du ångrar ditt köp vänligen följ stegen ovan för att genomföra en retur av din vara. 

Ansvarsbegränsning:

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi frånsäger oss ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta utseende. Vi försöker alltid på bästa sätt exponera produkterna så korrekt som möjligt men en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet och upplösning.